Total Pageviews

Ramai Yang Meminati: Anda bagaimana pula?

Pages

Kenalilah dunia ciptaan sahabat-sahabatku:

Salam segunung rindu untuk kekasih di hujung talian:

Kasih manusia sering bermusim, madah helahnya tiada bertepi;
Dengan harapan kubina impian,
kau sentuh runtuh tinggal kenangan.
Biarpun hatiku retak seribu,
kau tetap kukunci di dalam hatiku.

Love me but, leave me not,
Kiss me but, miss me not,
Hit me but, hate me not,
Remember me but, forget me not.

Teman!
Di taman ini aku menantimu bersama segunung rindu yang sarat. entahkan bila ketemu penawarnya. Aku kehilangan, yang tinggal hanyalah kerinduan.
Di sini, akumengukir syair di atas air, meniti buih mengejar pelangi. Beralaskan mimpi syahdu kelmarin, kini menjadi igauan siangku. rindu ini di manakah noktahnya? Cinta ini bilakah ajalnya?
Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang. seucap janji membuat kita percaya. sekecil luka akan membuat kita kecewa. tetapi, sebuah persahabatan akan selamanya bermakna."
rinduku padamu tak bisa pudar, kasihku padamu belum tercemar.

Apakah yang anda cari?

Sunday, January 10, 2010

Kesilapan Semalam.

Kesilapan Semalam
Semalam,
Aku tiba-tiba tersasar dari landasan,
Bermimpi terus bermimpi tanpa ingin terjaga,
Akhirnya aku hanyut di bawa arus,
Tenggelam dan terkapai-kapai,
tanpa arah,
tanpa tujuan.

Kehadiranmu umpama bayang-bayang,
ingin ku pegang tapi sia-sia cuma,
kebahagian hanya seketika,
merupakan sebuah dongengan.
belaian yang dihadiahkan,
hanya sebuah sandiwara,
membuat aku lupa jalan pulang,
membuat aku hilang berjuta pertimbangan,
membuat aku jatuh tersengkur sukar untuk bangun.

pertemuan semalam adalah suatu kesilapan,
yang datang tanpa kad undangan,
menjadikan aku seorang insan,
yang daif untuk menilai mana benar dan mana palsu,
mana kenyataan dan mana penipuan.

Apabila aku hampir lemas,
ada tangan yang menarikku ke atas,
akhirnya aku tersedar kembali,
bayangmu tetap menjadi bayangan,
yang tak mampu ku sentuh lagi.

kesilapan semalam biarlah berlalu,
jangan ada lagi mimpi yang tak pasti itu,
aku mulai waras untuk memikirkan,
kesilapan itu tak mungkin lagi ku ulangi,
untuk kedua kali.

selamat tinggal kekesalan semalam,
semoga kesilapan itu takkan berulang lagi,
aku kini kembali bersama seribu keinsafan.

No comments: