Pantaulai Aku Dengan Emailmu:

Total Pageviews

Ramai Yang Meminati: Anda bagaimana pula?

Pages

Kenalilah dunia ciptaan sahabat-sahabatku:

Jika langit di duniamu runtuh, berhijrahlah ke duniaku.

Salam segunung rindu untuk kekasih di hujung talian:

Kasih manusia sering bermusim, madah helahnya tiada bertepi;
Dengan harapan kubina impian,
kau sentuh runtuh tinggal kenangan.
Biarpun hatiku retak seribu,
kau tetap kukunci di dalam hatiku.

Love me but, leave me not,
Kiss me but, miss me not,
Hit me but, hate me not,
Remember me but, forget me not.

Teman!
Di taman ini aku menantimu bersama segunung rindu yang sarat. entahkan bila ketemu penawarnya. Aku kehilangan, yang tinggal hanyalah kerinduan.
Di sini, akumengukir syair di atas air, meniti buih mengejar pelangi. Beralaskan mimpi syahdu kelmarin, kini menjadi igauan siangku. rindu ini di manakah noktahnya? Cinta ini bilakah ajalnya?
Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang. seucap janji membuat kita percaya. sekecil luka akan membuat kita kecewa. tetapi, sebuah persahabatan akan selamanya bermakna."
rinduku padamu tak bisa pudar, kasihku padamu belum tercemar.

Pelangi! Kau ciptaan Allah yang sungguh istimewa.

Terimalah madah pujangga dari: Michael Jordan Quotes

There was an error in this gadget

Apakah yang anda cari?

Loading...

Saturday, June 4, 2011

Binatang Pun Boleh Jadi Ibu Angkat.

 

 

Assalammualaikum!

3 kisah di bawah ini sungguh menakjubkan. Seekor kucing telah melahirkan 6 ekor anak, dan 3 ekor dari anaknya adalah anak tupai. Walau bagaimanapun, ibu kucing tetap melayannya seperti anak-anaknya yang lain. Sesiapa saja yang terpandang ibu kucing ini bersama anak tupai, akan menyangka kucing adalah ibu angkat tupai.

Kisah ke 2 pula mengisahkan seekor kucing menjaga 30 anak ayam. Prihatin sungguh kucing ini! Suatu masa dulu, sahabatku Lim terjumpa seekor anak kucing kurus di tepi longkang lalu dibawa balik ke rumah. Tanpa disangka, Emma ibu anjing yang baru beranak merasa kasihan kepada baby kucing lalu menyusukannya. Kami ketawa berdekah-dekah. Sebenarnya, pada masa dahulu, banyak sekali dongenan India yang menceritakan bagaimana anak manusia dipelihara oleh ibu beruang. The moral of the story, sifat keibuan ada pada setiap makhluk

Kisah ke 3 pula anak kacukan harimau dan singa dipaksa menyusu kepada ibu anjing. Ini adalah kenakalan sains yang tidak bermoral.

Kucing lahirkan tiga anak tupai http://www.sinarharian.com.my/com/content/story3324283.asp BALING - Pelik tapi benar, itulah yang jarang-jarang berlaku malah tidak pernah terjadi apabila haiwan berlainan jenis iaitu kucing melahirkan anak tupai di sini.Seorang ibu tunggal, Habsah Ismail, 73, berkata, dia terkejut apabila melihat kucing peliharaannya menggigit anak tupai di dalam rumahnya dengan manja dan kejadian seperti itu tidak pernah berlaku sebelum ini.Menurutnya, dia mengekori ibu kucing itu hingga ke dapur dan melihat haiwan itu melahirkan tiga anak tupai dalam tong di rumahnya.“Saya terkejut kerana tidak pernah melihat seekor kucing melahirkan tupai dan hairannya anak tupai itu menyusu seperti anak-anak kucing lain.

“Malah anak-anak tupai itu dengan tiga lagi anak kucing dilahirkan oleh kucing peliharaan saya sejak seminggu lalu,” katanya kepada Sinar Harian ketika mengunjungi rumahnya di Kampung Besah Tok Limbong, di sini.

Habsah berkata, sebelumnya kucing itu berbunyi begitu kuat seperti orang sakit dan tidak berfikir haiwan itu hendak beranak.

“Bagaimanapun, saya menyediakan tong bagi membolehkan kucing itu beranak dan tidak menjenguk sehinggalah apabila melihat kucing itu menggigit anak tupai dan tidak menyangka anak tupai yang digigit itu anaknya sendiri.

“Saya memang terkejut kerana sepanjang hayat saya tidak pernah melihat malah mendengar seekor kucing melahirkan anak tupai sedangkan tupai menjadi musuh apabila bertemu kucing,” katanya.

Habsah berkata, apabila melihat dalam tong itu, dia mendapati kucing itu melahirkan tiga anak tupai dan tiga anak kucing.

Menurutnya, semua bentuk badan dan bulu sama seperti anak tupai cuma ekornya belum kembang, mungkin kerana masih kecil.

“Saya akan memelihara sehingga besar kerana ingin melihat lebih jelas, lagipun ibu kucing itu sangat sayang kerana menjilat dan menyusu anak tupai itu,” katanya.

 

UNIK: Kucing Jadi Ibu Kepada 30 Anak Ayam, Anjing Susukan Anak Harimau

 

Heilongjiang, China - Seekor kucing cenderung bertingkah sebagai ibu dari 30 anak ayam yang baru lahir. Tentu saja gelagat kucing itu mengejutkan pemiliknya.
Lao, seorang petani asal, Heilongjiang, China, awalnya khuwatir ketika pertama kali melihat kucingnya, Niu Niu, selalu berdekatan dengan ayam-ayamnya.
"Saya datang ke rumah dan menemukan Niu Niu berada di kandang anak ayam. Pada ketika itu saya khuwatir Niu Niu akan memakannya," katanya, seperti disiarkan di website Orange, Rabu (25/5/2011).
"Saya berteriak ketika itu agar Niu Niu ke luar dari kandang. Namun Niu Niu tetap tak mau keluar dari sana. Ia malah terdiam dan membiarkan anak-anak ayam memanjat ke badannya dan membiarkan mereka bermain," tambah Lao.
Sekarang Lao tak khuwatir lagi untuk meninggalkan Niu Niu bermain bersama bayi-bayi ayam, sementara dia pergi ke ladang.
"Menakjubkan," ujar Lao. "Niu Niu bahkan memeluk anak-anak ayam tersebut dalam tidurnya, dan mereka berkicau seolah-olah mereka berada di bawah perut ibu mereka.
"Niu Niu menjilati anak-anak ayam itu dan bermain dengan mereka sementara mereka mengikutinya ke mana-mana," jelas Lao.

Dua Anak Harimau Disusui Anjing


BEIJING - China memang memiliki pelbagai keunikan. Baru saja diberitakan anak ayam yang diasuh seekor kucing, kini seekor anjing mengasuh dua anak harimau.
Sebuah zoo di China, mengkhabarkan anak-anak bayi harimay yang terlahir hasil dari kahwin silang diantara singa dan harimau atau biasa lebih dikenal dengan liger (lion and tiger) kini dirawat oleh seekor anjing setelah ditinggalkan induknya.
Zoo Xixiakou di selatan China menyatakan bahawa sebenarnya anak-anak harimau tersebut ada empat, namun dua di antaranya tersebut telah mati kerana kelemahan.
Belum diketahui mengapa sang induk meninggalkan anaknya lahir awal bulan ini. Yang jelas sang induk sempat menyusui bayinya selama empat hari, kemudian meninggalkan mereka.
Seperti disiarkan Associated Press, Rabu (25/5/2011), penjaga kebun binatang Cong Wen, mengatakan kedua anak harimau kacuk itu yang kini diasuh oleh anjing tersebut awalnya mengalami kesulitan untuk menyesuaikan susu sang induk baru.
Liger merupakan haiwan peranakan yang jarang wujud. Haiwan peranakan tersebut biasanya dilahirkan hanya di zoo.

http""://greenboc.blogspot.com/.../unik-kucing-jadi-ibu-kepada-30-anak.html

No comments: