Total Pageviews

Ramai Yang Meminati: Anda bagaimana pula?

Pages

Kenalilah dunia ciptaan sahabat-sahabatku:

Salam segunung rindu untuk kekasih di hujung talian:

Kasih manusia sering bermusim, madah helahnya tiada bertepi;
Dengan harapan kubina impian,
kau sentuh runtuh tinggal kenangan.
Biarpun hatiku retak seribu,
kau tetap kukunci di dalam hatiku.

Love me but, leave me not,
Kiss me but, miss me not,
Hit me but, hate me not,
Remember me but, forget me not.

Teman!
Di taman ini aku menantimu bersama segunung rindu yang sarat. entahkan bila ketemu penawarnya. Aku kehilangan, yang tinggal hanyalah kerinduan.
Di sini, akumengukir syair di atas air, meniti buih mengejar pelangi. Beralaskan mimpi syahdu kelmarin, kini menjadi igauan siangku. rindu ini di manakah noktahnya? Cinta ini bilakah ajalnya?
Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang. seucap janji membuat kita percaya. sekecil luka akan membuat kita kecewa. tetapi, sebuah persahabatan akan selamanya bermakna."
rinduku padamu tak bisa pudar, kasihku padamu belum tercemar.

Apakah yang anda cari?

Tuesday, December 15, 2009

Mungkin Aku Merindumu.

Mungkin aku merindumu
Diposkan oleh Erwin Arianto di Rabu, April 08, 2009
Sebuah pertanyaan selalu menyeruak di hati,
Ketika dada masih bergetar,
Ketika Sebersit lamunan tentang mu datang,
mengapa masih ada bayangan indah waktu lalu.

Mungkin aku merindumu,
Merindu indah bola matamu,
Merindu rambut itu yang jatuh bergerai dikeningmu,
merindu cerita-ceritamu tentang kita dan cinta.

Oh, Mengapa masih terus ada,
mengapa tak pernah sirna,
Semua makin membuat ku terlena,
dalam buaian impian semata.

mengapa mesti ada butiran air mata,
Saat namamu kembali hadir,
saat kueja namamu dalam suara tak terdengar,
Walau ku sadar kita tak akan pernah bersatu.

Tidakkah waktu bisa membantu melupa,
Ataukah aku harus terus terjaga dalam mimpi lalu,
Biar waktu itu menjadi sebuah kenangan semata,
Biar kucumbui cinta dan indahmu dalam sebuah cerita..

No comments: