Pantaulai Aku Dengan Emailmu:

Total Pageviews

Ramai Yang Meminati: Anda bagaimana pula?

Pages

Kenalilah dunia ciptaan sahabat-sahabatku:

Jika langit di duniamu runtuh, berhijrahlah ke duniaku.

Salam segunung rindu untuk kekasih di hujung talian:

Kasih manusia sering bermusim, madah helahnya tiada bertepi;
Dengan harapan kubina impian,
kau sentuh runtuh tinggal kenangan.
Biarpun hatiku retak seribu,
kau tetap kukunci di dalam hatiku.

Love me but, leave me not,
Kiss me but, miss me not,
Hit me but, hate me not,
Remember me but, forget me not.

Teman!
Di taman ini aku menantimu bersama segunung rindu yang sarat. entahkan bila ketemu penawarnya. Aku kehilangan, yang tinggal hanyalah kerinduan.
Di sini, akumengukir syair di atas air, meniti buih mengejar pelangi. Beralaskan mimpi syahdu kelmarin, kini menjadi igauan siangku. rindu ini di manakah noktahnya? Cinta ini bilakah ajalnya?
Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang. seucap janji membuat kita percaya. sekecil luka akan membuat kita kecewa. tetapi, sebuah persahabatan akan selamanya bermakna."
rinduku padamu tak bisa pudar, kasihku padamu belum tercemar.

Pelangi! Kau ciptaan Allah yang sungguh istimewa.

Terimalah madah pujangga dari: Michael Jordan Quotes

There was an error in this gadget

Apakah yang anda cari?

Loading...

Monday, May 9, 2011

Monyet Bercinta dengan Ayam Betina.

Monyet Bercinta Dengan Ayam Betina. GAMBAR menunjukkan seekor monyet memeluk ayam betina di Desa Pasirian, Jawa Timur. -------------------------------------------------------------------------------- du_01 Assalammualaikum! Sahabatku Amir pernah menulis di status FBnya: "Cinta monyet bergayut di dahan. Cinta manusia bergayut di telefon. Cinta cyber bergayut di komputer. Cinta pisau cukur bergayut di poket. "Cinta monyet", entah dari mana asal-usul pepatah ini datang, tak ada sejarah yang tepat. Jika benar cinta monyet tidak akan setia sesama monyet, Itu bermakna, monyet ingin membuat revolusi baru. Monyet ingin berubah selera - berhasrat bercinta dengan binatang bukan dari keturunannya! LUMAJANG – Seekor monyet di Desa Pasirian di sini ‘jatuh cinta’ pada seekor ayam betina sehingga menjadi tumpuan penduduk kampung, lapor sebuah akhbar semalam. Monyet itu dilihat memeluk dan mencium ayam kampung kesayangannya dengan penuh mesra. Menurut pemilik monyet dan ayam itu, Ali Murtadi, kisah cinta unik antara kedua-dua haiwan tersebut berlaku sejak setahun lalu. Dia berkata, monyet miliknya itu ditemui dari kawasan lereng di Gunung Semeru sebelum dipelihara dan dikurung dalam kandang di bawah pokok mempelam dekat rumahnya. Pada awalnya, haiwan itu liar namun setelah sebulan dipelihara, ia menjadi jinak. “Saya terkejut apabila melihat ayam milik saya sering tidur bersama monyet. Namun, kini ia tidak lagi menjadi masalah,” kata Ali. Kadangkala monyet itu menunjukkan kebolehannya menari dengan menggoyang-goyangkan badan menyebabkan ayam tersebut datang padanya. Semasa ayam datang, monyet tersebut menyambut kekasihnya dengan pelukan dan ciuman mesra. Aksi monyet dan ayam itu menjadi tumpuan ramai penduduk kampung apabila mereka sanggup datang untuk melihat ‘percintaan’ antara kedua-dua haiwan itu selepas berita mengenainya tersebar. Semasa monyet dan haiwan itu ‘berkasih-kasihan,’ penduduk kampung yang melihatnya akan tertawa. – Agensi kredit : kosmo.com.my

No comments: