Pantaulai Aku Dengan Emailmu:

Total Pageviews

Ramai Yang Meminati: Anda bagaimana pula?

Pages

Kenalilah dunia ciptaan sahabat-sahabatku:

Jika langit di duniamu runtuh, berhijrahlah ke duniaku.

Salam segunung rindu untuk kekasih di hujung talian:

Kasih manusia sering bermusim, madah helahnya tiada bertepi;
Dengan harapan kubina impian,
kau sentuh runtuh tinggal kenangan.
Biarpun hatiku retak seribu,
kau tetap kukunci di dalam hatiku.

Love me but, leave me not,
Kiss me but, miss me not,
Hit me but, hate me not,
Remember me but, forget me not.

Teman!
Di taman ini aku menantimu bersama segunung rindu yang sarat. entahkan bila ketemu penawarnya. Aku kehilangan, yang tinggal hanyalah kerinduan.
Di sini, akumengukir syair di atas air, meniti buih mengejar pelangi. Beralaskan mimpi syahdu kelmarin, kini menjadi igauan siangku. rindu ini di manakah noktahnya? Cinta ini bilakah ajalnya?
Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang. seucap janji membuat kita percaya. sekecil luka akan membuat kita kecewa. tetapi, sebuah persahabatan akan selamanya bermakna."
rinduku padamu tak bisa pudar, kasihku padamu belum tercemar.

Pelangi! Kau ciptaan Allah yang sungguh istimewa.

Terimalah madah pujangga dari: Michael Jordan Quotes

There was an error in this gadget

Apakah yang anda cari?

Loading...

Tuesday, December 14, 2010

Kau Tidak Pernah Mati Dari Hatiku!

 

Inikah yang dikatakan bukti kasih-sayang? Astaghfirullahu al-adzim! Kalau ya pun jiwang sangat, tiadakah cara lain untuk mengabadikan kasih sayang?

Drama khayalan Shakespear ‘Romeo Dan Juliet’. Juliet membunuh diri dengan meminum racun kerana menyangka Romeo telah mati. Romeo pula menjilat racun dari bibir Juliet agar dapat mati bersama.

Raja Shah Jahan pula telah memerintahkan sebuah istana cinta dibina untuk lambang cintanya pada permaisurinya: Mumtaz. Maka terdirilah sebuah istana ajaib dari batu permata yang dinamakan Tajmahal dan tercatit sebagai salah satu dari tujuh ciptaan ajaib dunia purbakala.     

 

Ahad Januari 31, 2010

Lima Tahun Tidur Di Sisi Mayat Isteri

Le Van sedang memeluk mayat isterinya.-Foto Ehsan www.weirdnewsasia.com

TAKDIR alam, setiap yang hidup pasti mati dan tiada siapa yang dapat melawan hakikat ini.

Tetapi kasih sayang seorang suami yang mahukan isterinya berada di sampingnya walaupun telah meninggal dunia adalah sesuatu yang mustahil.

Namun seorang warga Vietnam telah berjaya melakukannya!

Dia menggali semula mayat isterinya dan menyelimutkan mayat itu dengan tanah liat sehingga meyerupai patung seorang wanita.

Lelaki tersebut, Le Van, 55, dari Ha Lam, wilayah Quang Nam berbuat demikian agar dapat memeluk isterinya setiap malam sejak lima tahun lepas.

Isterinya meninggal dunia pada tahun 2003 dan Le Van tidur di pusara isterinya semenjak itu.

Setahun selepas itu, dia menggali sebuah terowong berhampiran tempat itu untuk melindungi dirinya dari hujan dan angin.

Namun tindakan yang tidak masuk akal itu dikesan oleh pihak berkuasa tempatan dan mereka memujuknya supaya menghentikan perbuatan itu.

Tetapi Le Van tidak dapat meneruskan hidupnya tanpa isterinya di sisi. Oleh itu, dia menggali mayat isterinya dan membawanya balik ke rumah.

Sehingga hari ini, dia masih tinggal bersama mayat isterinya serta anak mereka.

Le Van memberitahu akhbar Lao Dong bahawa pada awalnya jiran-jiran tidak berani menjenguknya, tetapi kini mereka sudah biasa dengan keadaan tersebut dan berkunjung ke rumahnya sekali-kala.

“Saya melakukan sesuatu dengan cara yang berbeza dan bukan seperti orang kebanyakan,” katanya.

Dia juga dapat merasakan kehadiran roh isterinya sentiasa bersama mereka dua beranak. Mereka juga tidak takut untuk tidur bersama mayat itu.

Menurut pihak berkuasa tempatan, mereka sedang merancang untuk memeriksa kes tersebut kerana di bawah undang-undang sanitasi yang baru digubal, mayat mestilah dibakar atau dikebumikan.

Perbuatan menanam mayat di kawasan perumahan tanpa kebenaran adalah salah di sisi undang-undang.

http"://mstar.com.my./variasi/manusia_peristiwa/cerita/

 

5 Bulan, Ibu Tidur dengan Mayat Bayi

Hostes yang kabur dari rumah kontrakan di Desa Jatimulya, Tambun, beberapa hari lalu ternyata selama lima bulan tidur bersama mayat bayi yang dilahirkannya. Dia diciduk petugas Polsek Tambun saat turun dari angkot di Cikarang, Senin (23/2) malam. Tersangka TW alias Dea,35, yang setiap malam mangkal di kafe di daerah Jakarta Timur ini mengaku menyimpan mayat jabang bayi di kardus karena malu punya bayi hasil hubungan gelap. Dea juga tidak menguburkan mayat si orok meski baunya sudah menyengat. Dia juga tidak merasa takut selama berbulan-bulan tinggal di kamar kontrakan bersama mayat bayi yang membusuk. . baca selengkapnya...

www.lintasberita.com/.../5_Bulan_Ibu_Tidur_dengan_Mayat_Bayi -

No comments: