Total Pageviews

Ramai Yang Meminati: Anda bagaimana pula?

Pages

Kenalilah dunia ciptaan sahabat-sahabatku:

Salam segunung rindu untuk kekasih di hujung talian:

Kasih manusia sering bermusim, madah helahnya tiada bertepi;
Dengan harapan kubina impian,
kau sentuh runtuh tinggal kenangan.
Biarpun hatiku retak seribu,
kau tetap kukunci di dalam hatiku.

Love me but, leave me not,
Kiss me but, miss me not,
Hit me but, hate me not,
Remember me but, forget me not.

Teman!
Di taman ini aku menantimu bersama segunung rindu yang sarat. entahkan bila ketemu penawarnya. Aku kehilangan, yang tinggal hanyalah kerinduan.
Di sini, akumengukir syair di atas air, meniti buih mengejar pelangi. Beralaskan mimpi syahdu kelmarin, kini menjadi igauan siangku. rindu ini di manakah noktahnya? Cinta ini bilakah ajalnya?
Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang. seucap janji membuat kita percaya. sekecil luka akan membuat kita kecewa. tetapi, sebuah persahabatan akan selamanya bermakna."
rinduku padamu tak bisa pudar, kasihku padamu belum tercemar.

Apakah yang anda cari?

Sunday, December 12, 2010

Bapa Binatang!

Assalammualaikum!

Zaman ini zaman pancaroba. Di dalam rumah pun, anak dara belum tentu selamat. Perkara munkar seperti ini, tentu tidak terlintas oleh kita: Pa nak jadi! Haruan makan anak! Jangan biarkan anak dara anda bersendirian. Dekatilah mereka dan cuba selami kisah hidup mereka. Mungkin anda diperlukan untuk menolong.

Bapa rogol anak sebelah isteri


KLANG - Seorang pengawal keselamatan dijatuhkan hukuman penjara 31 tahun dan 16 kali sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam, setelah mengaku salah terhadap dua tuduhan merogol dan satu tuduhan meliwat anak sendiri.
Lebih memalukan, perbua-tan terkutuk terhadap kedua-dua anaknya itu termasuk meliwat salah seorang daripada mereka dilakukan di sebelah isteri sendiri.
Lelaki berusia 49 tahun itu mengaku merogol anak perempuan sulungnya, 15, dalam bilik air rumah mereka di Telok Gong, di sini pada jam 3 petang, 30 Jun lalu.
Kemudian mengaku merogol anak bongsu berusia 13 tahun di bilik utama rumah mereka pada jam 2 petang, 17 Jun lalu dan meliwat mangsa di sebuah kilang pada jam 11.30 malam, 3 Jun lalu.
Perbuatan tertuduh terbongkar selepas anak perempuan sulungnya yang juga anak ke empat dalam keluarga menceritakan kejadian kepada ibunya yang berlaku ketika dia sedang mandi sebelum pintu bilik mandi diketuk bapanya yang memberi alasan mahu membuang air kecil sebelum mangsa ditolak dan diperkosa bapanya di lantai bilik air.
Pengakuan itu membongkarkan kisah sebenar setelah mangsa mengaku telah diperkosa sejak berusia 12 tahun tetapi menyimpan rahsia tersebut kerana diugut bunuh bapanya itu.
Menyedari anak keempatnya itu diperkosa, ibu mangsa menanyakan perkara sama kepada anak bongsunya dan anak bongsunya itu mengaku diperkosa bapanya sebanyak dua kali.
Dalam kejadian pertama, mangsa dibawa ke kilang, tempat tertuduh bekerja dan kemudiannya dipelawa melakukan hubungan seks namun mangsa enggan sebelum bapanya secara paksa merogol dan meliwatnya.
Berdasarkan fakta kes, mangsa juga mengaku diperkosa ketika sedang tidur bersama ibunya di mana ketika itu merasakan telah diraba oleh seseorang tetapi terpaksa berdiam diri kerana diugut akan dipukul dan dibunuh oleh bapanya itu.
Berikutan kejadian, isteri tertuduh membuat laporan polis dan tertuduh ditangkap pada 30 Jun lalu.
Hasil pemeriksaan doktor mendapati terdapat kesan koyakan lama pada kemaluan kedua-dua mangsa dan terdapat kesan gigitan pada payudara salah seorang daripadanya.
Timbalan Pendakwa Raya, Nurul Maisarah Kamal ketika hujah pemberatan hukuman berkata, perbuatan tertuduh tidak ubah seperti haruan makan anak dan seharusnya diberikan hukuman berat.
“Sebagai bapa sepatutnya lelaki ini melindungi keluarga dan anak-anaknya tetapi dia melakukan perbuatan terkutuk yang menjadi penyakit masyarakat kita hari ini,” katanya.
Tertuduh ketika diberi peluang berkata-kata memohon supaya diizinkan bertemu dengan isteri dan anak-anaknya.
“Saya nak jumpa isteri dan anak-anak buat kali terakhir,” katanya yang bakal menjalani usia tuanya selama 31 tahun di kandang besi.
Terdahulu, bagi pertuduhan pertama, tertuduh yang kurus dan bertubuh kecil dihukum penjara 16 tahun, enam sebatan dan pertuduhan kedua, 15 tahun penjara, lima sebatan yang kemudiannya diperintah berjalan serentak.
Bagi tuduhan meliwat, dia dihukum penjara 15 tahun, lima sebatan dan mahkamah memerintahkan hukuman berjalan berasingan.
Hukuman dijatuhkan Hakim Datuk Anita Harun.
sinarharian

http://biaqpila.blogspot.com/.../bapa-rogol-anak-sebelah-isteri.html -

Bapa Rogol Anak Sendiri Selama 12 Tahun Hingga Lahir 7 Orang Anak ...

 

Jose Agostinho Pereira

Jose Agostinho Pereira

Perbuatan keji selama 12 tahun berterusan hingga lahir 7 orang

RIO DE JANEIRO: Seorang lelaki yang tinggal di sebuah perkampungan nelayan terpencil di Brazil mengurung dan memenjarakan anak perempuannya selama 12 tahun, merogolnya berulang kali sehingga melahirkan tujuh orang anak, kata polis semalam.

Lelaki terbabit juga didakwa mendera salah seorang kanak-kanak perempuan yang dilahirkan hasil hubungan mereka.

Polis mendapati Jose Agostinho Pereira, 54, mengurung anak perempuannya yang kini berusia 28 tahun, dengan menjadikannya sebagai tahanan dalam rumah di sebuah pondok dua bilik di perkampungan kecil nelayan di timur laut Brazil.

Seorang pegawai yang membantu penahanannya berkata rumah Pereira terletak di kawasan hutan terpencil dan satu-satunya cara untuk sampai ke situ ialah dengan menaiki sampan.

Pihak berkuasa berkata, ketika ditemui, semua kanak-kanak terbabit mengalami masalah kurang zat makanan dan tidak tahu bercakap, manakala kebanyakannya tidak berpakaian.

Pegawai kanan polis, Inspektor Jair Lima de Paiva berkata Pereira mula mencabul dan merogol anak perempuannya selepas dia ditinggalkan isterinya pada 1998.
Pereira ditahan di penjara bandaraya Pinheiro di negeri Maranhao, kira-kira 2,250 kilometer ke utara Rio de Jeneiro, sejak tiga hari lalu.

Dakwaan belum dikemukakan ke atasnya kerana di bawah undang-undang Brazil, pendakwa hanya boleh memfailkan tuduhan selepas polis menyelesaikan siasatan. Tidak dapat dipastikan sama ada Pereira mempunyai peguam.

Paiva berkata Pereira mengurung anak perempuannya dan anak hasil hubungan mereka di sebuah kawasan paling terpencil dan terasing sepenuhnya di kawasan berhampiran perkampungan Experimento kira-kira 80 kilometer di luar Pinheiro. AP

Sumber : Bharian.com.my

berita-harian-online.com/bapa-kurung-rogol-anak/ -

 

Bapa rogol anak kena 60 tahun
Oleh M Hifzuddin Ikhsan
hifzuddin@bharian.com.my
2010/08/21

MUSA  (kiri) bersama dua anaknya, Mahmud dan Mazlan (kanan) keluar   Mahkamah Sesyen Kuching, selepas perbicaraan,  semalam.

MUSA (kiri) bersama dua anaknya, Mahmud dan Mazlan (kanan) keluar Mahkamah Sesyen Kuching, selepas perbicaraan, semalam.

Dua anak lelaki turut dipenjara 36 tahun, 24 sebatan
KUCHING: Seorang bapa dijatuhi hukuman penjara 60 tahun selepas didapati bersalah merogol anak kandungnya yang kudung tangan, manakala dua anak lelakinya masing-masing dikenakan penjara 36 tahun dan 24 kali sebatan kerana kesalahan sama yang dilakukan terhadap mangsa di antara 2006 dan 2008.

Hakim Mahkamah Sesyen, Amelati Parnel mendapati bapa mangsa berusia 52 tahun bersalah atas lima tuduhan merogol dan melakukan sumbang mahram ke atas mangsa yang kini berusia 20 tahun.

Beliau menjatuhkan hukuman penjara 20 tahun bagi kesalahan pertama yang didakwa dilakukan pada Disember 2006 ketika mangsa berusia 16 tahun, di kawasan semak berdekatan Padang Golf Petra Jaya.
“Bagi kesalahan kedua, ketiga dan keempat yang berlaku di Pejabat Tanah dan Survei, Jalan Pending; sebuah rumah di Bandar Baru Semariang dan di persimpangan lampu isyarat Semerah Padi antara Januari dan Disember 2007, hukuman penjara 20 tahun akan berjalan serentak sebaik tempoh hukuman pertama selesai.
“Bagi kesalahan kelima iaitu merogol mangsa di atas motosikal berdekatan Padang Golf Petra Jaya, pada November 2008, tertuduh juga dikenakan hukuman penjara 20 tahun bermula selepas tempoh hukuman 40 tahun bagi kesalahan pertama hingga keempat selesai,” katanya.
Amelati berkata, tertuduh kedua, 24 tahun dan tertuduh ketiga, 22, yang juga abang kepada mangsa turut didapati bersalah, masing-masing di atas dua pertuduhan merogol dan sumbang mahram.
Mereka berdua secara bersama dituduh merogol dan melakukan sumbang mahram ke atas adik kandung mereka antara Januari dan Disember 2006 serta antara Januari hingga Disember 2007 di bilik mangsa di sebuah rumah di Bandar Baru Semariang.
“Hukuman dijatuhkan selepas mengira kepentingan awam dan teladan kepada orang ramai dalam memastikan anak-anak diberi peluang untuk hidup sempurna walaupun mangsa dalam kes ini adalah seorang insan kurang upaya,” katanya.
Terdahulu, peguam Mohd Fairus Masri, yang mewakili semua tertuduh meminta mahkamah menjatuhkan hukuman ringan kepada mereka berikutan keluarga berkenaan kehilangan anak bongsu berusia 10 tahun yang lemas, tahun lalu selain terpaksa berhadapan pandangan negatif masyarakat.
Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya Stella Augutine Deruce, menyifatkan kesalahan yang dilakukan semua tertuduh adalah sangat serius dan mereka wajar dijatuhkan hukuman setimpal dengan kesalahan dilakukan.

www.bharian.com.my/bharian/.../Baparogolanakkena60tahun/Article -

www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2010&dt... -

www.ehoza.com/.../117303-bapa-rogol-anak-anak-kemaruk-bapa-ajak-rakan.html -

No comments: