Pantaulai Aku Dengan Emailmu:

Total Pageviews

Ramai Yang Meminati: Anda bagaimana pula?

Pages

Kenalilah dunia ciptaan sahabat-sahabatku:

Jika langit di duniamu runtuh, berhijrahlah ke duniaku.

Salam segunung rindu untuk kekasih di hujung talian:

Kasih manusia sering bermusim, madah helahnya tiada bertepi;
Dengan harapan kubina impian,
kau sentuh runtuh tinggal kenangan.
Biarpun hatiku retak seribu,
kau tetap kukunci di dalam hatiku.

Love me but, leave me not,
Kiss me but, miss me not,
Hit me but, hate me not,
Remember me but, forget me not.

Teman!
Di taman ini aku menantimu bersama segunung rindu yang sarat. entahkan bila ketemu penawarnya. Aku kehilangan, yang tinggal hanyalah kerinduan.
Di sini, akumengukir syair di atas air, meniti buih mengejar pelangi. Beralaskan mimpi syahdu kelmarin, kini menjadi igauan siangku. rindu ini di manakah noktahnya? Cinta ini bilakah ajalnya?
Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang. seucap janji membuat kita percaya. sekecil luka akan membuat kita kecewa. tetapi, sebuah persahabatan akan selamanya bermakna."
rinduku padamu tak bisa pudar, kasihku padamu belum tercemar.

Pelangi! Kau ciptaan Allah yang sungguh istimewa.

Terimalah madah pujangga dari: Michael Jordan Quotes

There was an error in this gadget

Apakah yang anda cari?

Loading...

Thursday, March 24, 2011

Tips: Memutihkan Cucian.

Assalammualaikum! Berikut adalah sedikit panduan untuk memutihkan cucian.Marilah kita sama-sama mencuba dan nikmati manfaatnya. Serbuk deterjen yang disediakan di pasaran kini menawarkan solusi untuk membuat pakaian putih tetap putih cemerlang atau warna lain tetap seperti ketika pertama kali dibeli. Namun, kita juga boleh membuat sendiri bahan pemutih atau pencerah warna dari bahan-bahan yang boleh kita temukan di dapur. Agar pakaian putih tetap cemerlang Setelah lama dipakai dan dicuci, pakaian putih akan berubah menjadi pudar atau bahkan abu-abu. Stokin kaki putih tetap terlihat kotor, tak peduli berapa lama Anda merendamnya. Untuk mencegah perubahan warna ini, gunakan: 1. "Baking soda" Rendam pakaian Anda ke dalam 4 liter air yang sudah dicampur dengan satu sudu baking soda. 2. Cuka Tambahkan satu sudu cuka putih ke dalam air bilasan yang masih berputar di dalam mesin cuci. Agar pakaian gelap tetap gelap Pakaian berwarna gelap akan pudar dan membuat pakaian jadi terlihat murahan. Namun, ada caranya untuk membuat warna gelap pada pakaian Anda tetap pekat. 3. Kopi atau teh Untuk pakaian berwarna hitam, tambahkan dua sudu kopi atau teh yang baru diseduh ke dalam bilasan air. 4. Garam Untuk warna-warna gelap seperti biru navy atau plum, tambahkan sesudu garam ke dalam air bilasan. 5. Cuka dan garam Untuk mencegah jeans menjadi pudar, rendam jeans ke dalam air garam atau campuran setengah-setengah dari air dan cuka putih sebelum dicuci pertama kali. Balikkan dulu celana jeans sebelum Anda memasukkannya ke dalam mesin cuci dan atur suhunya tetap dingin. Sumber: Readers Digest http://female.kompas.com/read/2011/02/25/14324495/untuk.apa.mencampur.kopi.ke.dalam.cucian

No comments: