Total Pageviews

Ramai Yang Meminati: Anda bagaimana pula?

Pages

Kenalilah dunia ciptaan sahabat-sahabatku:

Salam segunung rindu untuk kekasih di hujung talian:

Kasih manusia sering bermusim, madah helahnya tiada bertepi;
Dengan harapan kubina impian,
kau sentuh runtuh tinggal kenangan.
Biarpun hatiku retak seribu,
kau tetap kukunci di dalam hatiku.

Love me but, leave me not,
Kiss me but, miss me not,
Hit me but, hate me not,
Remember me but, forget me not.

Teman!
Di taman ini aku menantimu bersama segunung rindu yang sarat. entahkan bila ketemu penawarnya. Aku kehilangan, yang tinggal hanyalah kerinduan.
Di sini, akumengukir syair di atas air, meniti buih mengejar pelangi. Beralaskan mimpi syahdu kelmarin, kini menjadi igauan siangku. rindu ini di manakah noktahnya? Cinta ini bilakah ajalnya?
Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang. seucap janji membuat kita percaya. sekecil luka akan membuat kita kecewa. tetapi, sebuah persahabatan akan selamanya bermakna."
rinduku padamu tak bisa pudar, kasihku padamu belum tercemar.

Apakah yang anda cari?

Wednesday, December 28, 2011

Perceraian Artis 2011.

Kes Penceraian Artis Menurun

 

Assalammualaikum!

Berikut adalah senarai perceraian artis sepanjang 2011.

Tahun lalu lebih daripada 10 pasangan artis tempatan telah melalui kenangan pahit apabila rumah tangga yang dibina tidak kekal lama.

Untuk tahun ini jumlah penceraian melibatkan selebriti sedikit kurang dan ini telah menunjukkan satu tanda positif buat artis yang telah mendirikan rumah tangga sekali gus mengubah persepsi masyarakat mengenai dunia mereka.

mStar Online mengimbau kembali beberapa kes keruntuhan rumah tangga melibatkan artis tempatan sepanjang 2011

1. Aishah Diceraikan Menerusi SMS

Keretakan rumah tangga penyanyi yang popular dengan lagu Janji Manismu ini membuka tirai penceraian artis tanah air pada 2011 apabila Aishah dan suaminya berpisah selepas 13 bulan hidup bersama.

Punca keretakan perkahwinan kali ketiganya itu bagaimanapun dirahsiakan oleh penyanyi itu dan hanya memberitahu diceraikan melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) pada 19 Mei lalu.

Aishah sebelum itu memcetuskan kontroversi apabila dilaporkan memilih untuk berkahwin di Narathiwat, Thailand pada 30 April 2010 selepas seminggu berkenalan dengan Faizal Sazali Zulkifli.

Terkini, Aishah memberitahu perceraian itu telah menyebabkan hubungannya dengan anak-anaknya, Arman, 17 dan Azhad 11, menjadi semakin rapat selain dapat menyemai kasih sayang yang mendalam kepada mereka.

2. Zul Huzaimy Cerai Talak Dua

Isteri kepada pelakon popular Zul Huzaimy, 33, Nor Dalilah Muhammad, 29 mengesahkan mereka sudah bercerai talak dua dan didaftarkan pada 1 Julai 2010 di Mahkamah Rendah Syariah, Kajang, Selangor.

Menurut Dalilah sebelum itu, mereka pernah mengalami konflik pada hujung tahun 2009 dan masing-masing telah menetapkan syarat untuk berbaik semula selepas kejadian berkenaan.

Bagaimanapun, katanya, jodoh antara mereka tidak panjang, perancangan itu tidak menjadi dan berpisah sekali lagi secara baik.

Gosip keretakan rumah tangga Zul Huzaimy sudah kedengaran sejak tahun lalu tapi pelakon itu enggan mengulas lanjut sebaliknya berkata ia adalah kisah peribadi yang tak perlu dihebohkan.

3. Drama Penceraian Joey-Noraini

Mendakwa Joey atau nama sebenarnya Zulkifli Daud melafazkan cerai kerana mempunyai hubungan dengan pelakon dan penyanyi kumpulan Elite, Norwati Sadali atau Watie, akhirnya penceraian Joey dan Noraini Mohammad Nasir sah pada 18 Ogos lalu.

Namun pelbagai tohmahan dan kontroversi berlaku sepanjang prosiding berlangsung dengan kedua-dua belah pihak memberi kenyataan balas yang turut mengheret Watie dalam keretakan rumah tangga mereka.

Tidak hanya di mahkamah pelbagai kenyataan akhbar juga telah menjadikan kes berkenaan mendapat liputan ramai.

4. Saida Tebus Talak, Sah Cerai Talak Satu

Penyanyi, Saida sah bercerai talak satu pada 7 Oktober lalu, selepas menebus talak dengan bayaran sebanyak RM1,000 kepada suaminya, Mohd Ghazali Yahya Zikri.

Walaupun menerima bayaran tersebut, Mohd Ghazali yang merupakan seorang ahli perniagaan tetap enggan melafazkan lafaz cerai dan menyerahkan seorang pegawai mahkamah, yang merupakan wakil hakam (penimbang tara) yang dilantik untuk berbuat demikian.

Mohd Ghazali, 41, turut menyifatkan dirinya sebagai seorang suami yang dayus jika menuruti permintaan Saida atau nama sebenarnya Siti Norsaida Tarudin, 35, untuk diceraikan.

Ghazali bagaimanapun akur dengan permintaan Saida dan melafazkan cerai pada hari yang sama. Pasangan itu dikurniakan empat cahaya mata iaitu Siti Nurunnyssa, 14, Anas, 12, Khalid, 8, dan Siti Mashitah, 5 sepanjang perkahwinan mereka selama 15 tahun itu.

5. Nabila-Eddy Cerai Talak Satu

Kunjungan pelakon Nabila Huda ke Pejabat Kadi Bahagian Perkahwinan, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) untuk memfailkan permohonan cerai terhadap suaminya Zaidy Zailani segera dihidu oleh pihak media.

Alasan tidak dapat lagi hidup bersama dengan suaminya itu, pasangan yang dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Keisha Laila, setahun 7 bulan itu akhirnya bercerai pada 10 November lalu secara baik.

Sejurus penceraian tersebut, Nabila yang juga anak kepada penyanyi, Amy Search menjadi tajuk utama akhbar apabila gambarnya bercium bersama seorang lelaki tidak dikenali mendapat kecaman daripada ramai pihak.

Tidak cukup dengan itu, Nabila menghambur kata-kata pedas kepada bekas suaminya mengenai perangai sebenar lelaki yang dinikahinya pada tahun 2008 itu.

No comments: