Total Pageviews

Ramai Yang Meminati: Anda bagaimana pula?

Pages

Kenalilah dunia ciptaan sahabat-sahabatku:

Salam segunung rindu untuk kekasih di hujung talian:

Kasih manusia sering bermusim, madah helahnya tiada bertepi;
Dengan harapan kubina impian,
kau sentuh runtuh tinggal kenangan.
Biarpun hatiku retak seribu,
kau tetap kukunci di dalam hatiku.

Love me but, leave me not,
Kiss me but, miss me not,
Hit me but, hate me not,
Remember me but, forget me not.

Teman!
Di taman ini aku menantimu bersama segunung rindu yang sarat. entahkan bila ketemu penawarnya. Aku kehilangan, yang tinggal hanyalah kerinduan.
Di sini, akumengukir syair di atas air, meniti buih mengejar pelangi. Beralaskan mimpi syahdu kelmarin, kini menjadi igauan siangku. rindu ini di manakah noktahnya? Cinta ini bilakah ajalnya?
Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang. seucap janji membuat kita percaya. sekecil luka akan membuat kita kecewa. tetapi, sebuah persahabatan akan selamanya bermakna."
rinduku padamu tak bisa pudar, kasihku padamu belum tercemar.

Apakah yang anda cari?

Tuesday, March 30, 2010

Anakku di Rogol.

hari ini aku terpanggil nak meluahkan apa yang terbuku dalam hati aku.

Minggu lepas , anak dara kesayangan aku telah dicabul. aku tak nak cerita secara detail, kerana terlalu perit untuk aku harungi. Anak aku baru berusia 12
tahun, tapi kena cabul dengan orang yang sangat aku percaya, guru mengaji. Hati bapa mana tak gusar? sekarang selepas buat report pada polis dan medical
checkup, anak aku dah macam orang hilang ingatan, hysteria. Aku sedih sangat, setiap malam aku berdoa agar pulihkan semangat anak aku dan semoga Allah
mengampunkan dosa-dosa ku yang lalu.

Sekarang aku sedar, apa yang terjadi pada anak aku, adalah dari kesilapan lampau aku. Dulu aku ada affair dengan seorang gadis berumur 22 tahun, 2 tahun
dahulu. Pada awalnya hanya sebagai kawan di kala aku kesepian. Masa tu aku ada masalah rumahtangga dengan isteri aku. Nak dijadikan cerita, aku ada buat
benda tak elok pada this girl. Aku namakan dia Ayu.

Setiap kali dating dengan Ayu, nafsu sentiasa meluap-luap. tau-taula suami yang dah lama tak diberi makan isteri. Masa tu aku berniat nak tut-tut dengan
Ayu. Tapi Ayu ni gadis yang baik, even aku nak pegang pun dia tak bagi,cium apatah lagi. Aku juga menipu ayu aku adalah duda. Hubungan aku dengan dia berjalan
lancar selama 5 bulan.

Oleh kerana tak tahan nafsu ku ini, satu hari aku ajak ayu pergi karaoke. Di situ aku dah rancang sesuatu. Aku ada memasukkan pil khayal dalam minuman ayu.
Lepas aku tengok dia high, aku cepat-cepat bawa dia check in di hotel berdekatan. Dek dihasut nafsu yang meluap-luap, aku bersetubuh dengan ayu tanpa ayu
sedari. Nikmatnya tak terkata. namun selepas menyedari keesokkan paginya, aku menyesal, ayu pulak menangis sekuat hati.

Dalam keadaan huru-hara tu, aku berjanji pada ayu aku akan bertanggungjawab diatas segala kesalahan aku. Masa tu aku fikir nak nikah dengan ayu, memandangkan
hubungan aku dengan isteri dah di ambang maut.

Selepas berjanji dengan ayu, aku pun menghantar pulang ayu ke rumah sewa. Sambil ayu menangis teresak-esak,ayu merayu jangan tinggalkan dia dalam keadaan
macam ni. Aku berjanji dan bertekad akan tebus kesalahan aku. nak nikah jugak dalam masa terdekat.

Nak dijadikan cerita, balik saja rumah, isteriku melayan aku dengan baik sekali, tiba-tiba aku rasa bersalah yang amat pada isteri, sambil melihat wajah
anak-anak ku yang masih kecil, aku tak sanggup nak menduakan isteriku. aku masih sayang pada isteriku.

Bila terfikir tentang ayu, aku rasa bersalah yang amat pada isteriku. sejak itu isteriku melayan dengan baik, seperti kami bercinta balik. Ingatan aku pada
ayu makin pudar. Ayu pula semakin paranoid, pabila aku bersikap acuh tak acuh, kerana aku masih sayang pada keluarga aku. Janji yang aku tabor pada ayu,
hanya janji manis saja.

Aku cuba jauhkan diri aku dari ayu, supaya aku setia pada keluarga aku. Ayu pula makin menekan aku supaya menikah dengan dia walau apa yang terjadi.

Satu hari yang tak disangka pabila aku pulang kerumah, aku nampak kereta ayu di depan rumah ku, aku tercari-cari ayu di mana dia. Dalam perjalanan menuju
ke rumah aku terdengar riuh rendah suara perempuan bergaduh. aku panic, tapi apa yang terjadi aku akan hadapi. Bila melangkah masuk ke rumah, aku lihat
ayu merayu-rayu melutut depan isteriku, dengan muka bengis isteriku, isteriku ceritakan segalanya. Isteri memberitahu perempuan gila ini, telah ada menjalin
hubungan dengan aku dan dia mau aku bertanggungjawab. Ya Allah, aku hampir pitam. Namun isteriku tak marahkan aku, sebaliknya menendang dan menampar ayu
sepuas-puasnye. Aku pula bingung. Dengan lantas aku buat cerita ayu ni perempuan murahan, sudah pasti selalu main dengan jantan lain,

Tanpa rasa bersalah aku menarik ayu dan menghalau dia keluar dari rumah. Menangis ayu melihat tingkah laku aku, tapi apakan daya, aku tak mau rahsia aku
pecah. Ayu siap bersumpah dgn nama Allah, anak yang dikandung ini adalah hasil kerja keji aku dulu. Ayu pregnant?aku hamper pengsan lagi. dan ayu juga
melafazkan' aku benci kau, aku benci kau dan keturunan kau, aku doakan agar semua keturuanan kau mati dirogol'. terus ayu menghilangkan diri.

Selepas kekecohan itu, isteriku face to face dengan aku, siapa ayu?aku dengan tenang mengatakan ayu ni bekas pekerja aku, pernah sakit mental selepas ditinggalkan
kekasih lama.oleh kerana aku selalu mendengar keluhan hati dia, dia naik syok dengan aku. Isteriku tak puas hati tapi dia siap warning jika benar aku takde
apa-apa affair dengan ayu, dia maafkan aku, kalau tak dia akan minta cerai.

Kerana sayangkan isteri aku bersumpah memang aku tiada affair dengan ayu. Keesokan harinya, aku cuba call ayu untuk memutuskan hubungan dengan ayu. Sebaik
ayu mengangkat telefon terus dia hysteria dan menyumpah-nyumpah aku. sumpah yang aku masih teringat-ingat. 'aku doakan keturunan kau semua mati kena rogol'.

Semenjak itu, ayu hilang, dan berita terakhir aku dengar ayu sudah meningal dunia tahun lepas.

Sekarang bila terfikir balik, adakah ini balasan tuhan kepada aku? Aku menangisi nasib aku, anak-anak aku. Apa harus aku buat, perlukah aku meminta maaf
dari ayu, tapi ayu sudah tiada. Aku bingung,..setiap malam aku buat sembahyang sunat taubat. tapi bayangan ayu selalu hadir dalam mindaku.

Dan paling sedih, perkara sama berlaku pada anak gadisku. perit, sungguh perit.  ya, kisah aku lebih kurang dalam cerita-cerita rekaan yang selama ni kita
tonton di tv, tapi tak ku sangka ia benar-benar berlaku, hingga aku terkelu sendirian. terima kasih pada yang memberi nasihat tak kurang juga yang menyindir.
tapi memang aku akui aku telah melakukan kesilapan besar dalam hidup. hidup aku,hidup family aku dan hidup insan lain.

tatkala menulis ini, dari memandu kereta tadi, fikiran aku bercelaru, memikirkan hal anak aku,aku hampir kemalangan kerana tak concentrate langsung semasa
memandu. anak aku sekarang semakin histeria,dia tak boleh langsung melihat kelibat lelaki dewasa, takut,bingung,menangis. aku dan isteri sangat sedih.anak
aku suka sendirian dalam bilik, pernah dia berada dalam tandas begitu lama, sampai kami terpaksa menendang pintu. kami takut dia bunuh diri atau mencederakan
diri.

setiap malam, aku dan isteri bersolat hajat agar Allah memulihkan semangat anak ku, minggu lepas kami ada bawa dia berjumpa kaunselor, tapi nampaknya anakku
hanya menyembunyikan diri di belakang kerusi. isteriku menangis dan aku menahan sebak. kaunselor kata bawa bila keadaan anakku reda sikit nanti. sekarang
mungkin dia rasa tak selamat nak berjumpa orang asing.

anakku juga tak berapa makan,kami risau dia akan sakit. aku pun tak tau nak buat apa, anakku hanya suka bersendiri, kadang-kadang terdengar dia menyanyi
sorang-sorang, risau juga takut dia alami gangguan emosi. dia terlalu naif dan muda untuk memahami semua ini, tapi tak mustahil dia tau apa yang bakal
diealami bila dewasa kelak.

jadi, setiap hari aku berdoa ke hadrat Ilahi, agar dosaku diampunkan.

berbalik pada kisah ayu, sebelum aku mengetahui arwah sudah tiada, aku ada hubungi sepupu dia Kay..kay memberitahu ayu sudah meninggal dunia. kesnya terkena
buatan orang. yang aku tak berapa pasti, kay memberitahu ayu telah keguguran bayi akibat tekanan perasaan selepas bertengkar dengan isteriku. selepas itu,
ayu kuatkan semangat, pindah kerja dan hidup seperti normal kembali walaupun disudut hatinya masih tertinggal derita yang dia tanggung, kay beritahu mujur
ayu keguguran bayi, kalau tidak macamana dia nak hadapi family dan masyarakat. hmmm aku mengucap panjang tanda keinsafan. selepas beberapa bulan berlalu,
ada jejaka di kampung meminang ayu, tapi ayu menolak. ayu jelaskan pada kay, dia tak layak menerima pinangan dari jejaka itu kerana kisah hitamnya. aku
terkedu bila mendengar, menitis juga air mata aku kerana aku merasakan akulah manusia paling kejam.

jejaka tu berang bila ayu menolak pinangan. lepas tu hidup ayu terus porak peranda.puas dibawa berubat, akhirnya ayu menghembuskan nafas terakhir.kay kata
ayu terkena santau dari siam.siapa yang buat wallahualam.

selepas kay bagitau semua ini, hidup aku makin tertekan. sampaikan aku terfikir aku ni adalah pembunuh dalam senyap, menghancurkan hidup orang lain sekaligus.

mengenai anakku ni, kejadian hitam yang berlaku atas kecuaian aku dan isteri juga.sebelum ni kami hantar anak ke rumah orang untuk mengaji.selepas hari
raya lepas, aku menghantar anakku pergi mengaji ke rumah orang ni lagi.pada malam tu hanya anakku sorang saja yang hadir pada kelas mengaji. pelajar lain
tidak hadir kerana masih yang belum pulang dari kampung beraya. masa kejadian itu isterinya ke rumah orang untuk beraya.kalau aku periksa dulu dan hanya
anakku saja yang hadir sudah pasti aku tak benarkan dia pergi mengaji malam tu.tapi kerana nak cepat aku tak sempat nak check .

aku pun hairan, dalam banyak-banyak perempuan kenapalah budak sekecil anakku yang menjadi mangsa? aku pun tak sanggup nak cerita secara detail lagi, sedih
yang teramat. kes ni masih bawah siasatan, oleh kerana ia melibatkan orang berpengaruh dan melibatkan kanak-kanak bawah umur, maka kes ni tidak didedahkan
atas permintaan isteriku dan pihak yang dituduh. kadang-kadang aku geram sangat. geram pada laki tu..nak saja aku kerjakan dia cukup-cukup..  aku ingat
nak bertukar kerja dan berpindah ke tempat lain, kerana lambat laun kes ni pasti area rumah aku tau..aku tak mau anak ku alami tekanan perasaan sebegitu
juga isteri dan anak-anak yang lain. akhir-akhir ni aku dan keluarga tidak banyak keluar rumah. hidup kami tidak lagi ceria. tapi alhamdullilah kami suami
isteri saling memahami, sentiasa bersolat jemaah sama-sama, berdoa untuk kesejahteraan hidup kami sekeluarga.

aku masih sebak. malam ni aku dan isteri akan buat solat hajat agar semangat anakku pulih, aku sedih kerana anakku masih kecil

nasihat aku pada ibubapa, kalau boleh pantau anak-anak anda di mana berada, pastikan mereka selamat, aku maksudkan jangan biarkan anak gadis bersendirian
dengan mana-mana lelaki, walau sealim mana pun. ya kadang-kadang sebagai ibubapa kita hanya menyerahkan anak kita pada guru sekolah,guru tuisyen, mengaji,
tukang gaji, driver,guard tapi kita tak pernah pun amik tau siapa mereka. ada yang ikhlas dan ada juga yang mengambil kesempatan

salam

No comments: